ارتباط با هدف طراحی به کمک فرم های iLogic اینونتور

iLogic یکی از قابلیت‌های ارزشمند نرم افزار Inventor است که به کاربران و متخصصان اجازه می‌دهد تا منطق را در قالب برنامه VB.net برای انجام وظایف محیط های مختلف برنامه اتودسک اینونتور ایجاد کنند. قوانین با استفاده از Part ها و دیگر دستورات کدنویسی برای اجرا در زمان‌های معین ایجاد و سازماندهی می‌شوند تا برخی از کارهایی که مهندسان و طراحان باید انجام دهند به‌طور مداوم انجام دهند. بدیهی است برنامه نویسان ویژوال بیسیک و یا C+ برای طراحی ایده های خود موفق هستند. چاره کار برای آنهایی که برنامه نویسی نمی دانند چیست؟

 

یکی از مسیرهای ساده برای کسانی که برنامه نویسی در iLogic نمی دانند استفاده از فرم های موجود در iLogic است. این فرم ها به سادگی در دسترس بوده و قابل استفاده هستند. البته می دانیم که پارمتریک کردن مدل یا مونتاژ اصل اساسی در فرم نویسی و یا iLogic است.

ساختن یک Part با هدف طراحی سریع و روشن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان تولید یک مدل یا حتی بازسازی آن شود. اما برقراری ارتباط با هدف طراحی می تواند حتی مهم تر باشد. چگونه می توانیم دستورالعمل ها را در یک فایل پارت بگذاریم تا بگوییم:

“چگونه این مدل را برای تغییر سریع طراحی کرده ام؟

با افزودن یک فرم iLogic به یک مدل قطعه پارامتریک، می‌توانیم به راحتی با هدف طراحی ارتباط برقرار کنیم. می‌توانیم دقیقاً مشخص کنیم که کدام پارامترها و به چه میزان باید تغییر کنند و نشان دهیم که چه تأثیری بر طراحی خواهد داشت. با یک مثال ساده موضوع طراحی یک فرم را در ادامه خواهیم گفت.

ابتدا طرح خود را پارامتریک کنید  سپس از پنل iLogic ابزار Add Form را صدا زده و یک نام به فرم بدهید.

 

در ادامه پارامترهای مورد نظر مدل را در قسمت  قرار دهید و فرم را ذخیره کنید.

بعد از ایجاد فرم iLogic به سرعت می توانید تغییرات مورد نظر را اعمال و طرح را کامل کنید.

مطب آخر اینکه با توجه به درخواست های زیاد کاربران نرم افزار اینونتور تیم انجمن اینونتور ایران در آینده نزدیک اولین کلاس آموزش گروهی کد نویسی با iLogic را در شهر تهران برگزار می کند. همچنین در حال حاضر امکان انجام پروژه تخصصی برای شرکت ها و گروه های تخصصی بویژه در محورهای کدنویسی برای شرکت های پتروشیمی ، شرکت های نفت و گاز ( طراحی مبدل و مخازن) و همچنین شرکت های تجهیزات ورق همچون صنایع غذایی وجود دارد. توضیح اینکه چند پروژه با شرکت های بزرگ در حال اجرا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.