حکاکی لیزر در محیط مدل سازی سه بعدی با ابزار Mark

نرم افزار اتودسک اینونتور با گنجاندن برخی ویژگی‌های جدید در محیط های مختلف قابلیت های خود را افزایش داده است. یکی از آخرین ابزارهای جدید در محیط مدل سازی سه بعدی ابزار Mark  است. این ابزار در محیط مدل سازی سه بعدی Part برای کنترل بهتر نحوه ایجاد مدل شرایط مدل سازی و تولید قطعه را بهبود بخشیده است. ابزار Mark  از نسخه اینونتور ۲۰۲۳ به نرم افزار در محیط ۳D Modeling اضافه شده است.

 نمایه Mark به شما امکان می دهد با استفاده از متن یا هندسه طرح، ویژگی های علامت گذاری لیزری (Laser Marking)، عملیات اچ کردن (etching)  و حکاکی (engraving)  را به سطوح اضافه کنید.

هنگام ایجاد Mark، با دو گزینه مواجه می شویم.  می‌توانید متن یا هندسه را روی سطحی که متن یا هندسه روی آن ایجاد می‌کنید، حکاکی کنید به این عملیات Mask Surface می گوییم.

 

اگر عملیات مارک را با ادامه دادن پروفیل تا سطح مقابل و در طرف دیگر سطح انجام دهید به آن عملیات Mark Through  گفته می شود.  با این کار لیزر کل ضخامت ورق یا قطعه را در نظر گرفته و از آن عبور می کند.

 

همچنین امکان ماسک در سطوح استوانه ای غیر تخت نیز میسر می باشد.  اگر نیاز به تنظیم و یا ایجاد سبک جدیدی از ماسک باشید باید از ابزار Style and Standard سبک Mark را انتخاب و تنظیمات جدید را اعمال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.