دو قابلیت جدید ورقکاری با اینونتور

یکی از ویژگی های مهم نرم افزار اتودسک اینونتور تنوع ابزار در تولید ورق فلزی Sheet Metal است.  همان طور که می دانیم نرم افزار Autodesk Inventor در مقایسه با رقبای خود همچون SolidWorks و KATIA محیط بسیار قدرتمندتری در موضوع ورقکاری ارایه داده است. در این پست آموزشی شما را با دو قابلیت جدید که از نسخه ۲۰۲۳ اینونتور در محیط شیت متال به نرم افزار اضافه شده است آشنا می کنیم.

 

افزایش قابلیت ابزار نرم افزار اینونتور قابلیت ابزار Contour Flange

یکی از موضوعات بهبود نرم افزار در محیط ورق فلزی Sheet Metal افزایش قابلیت Contour Flange داده است. این قابلیت از ورژن Autodesk inventor 2023 به نرم افزار اضافه شده است . در نسخه های قبلی اینونتور می‌توانستید فلنج را در جهت A یا B اکسترود کنید و هنگام اکسترود کردن فلنج از هر دو جهت متقارن بود. در Inventor 2023 اکنون می توانید یک فلنج کانتور در هر دو جهت به صورت نامتقارن ایجاد کنید.

تنظیم خروجی DXF ورق گسترده در Sheet Metal

بعد از مدل سازی ورق نوبت به گرفتن گسترده ورق (Flat Pattern) و باز کردن خم ها یا رول ها روی صفحه خنثی می باشد. نرم افزار اتودسک اینونتور با گنجاندن برخی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز برای کنترل بهتر نحوه ایجاد مدل و گزینه‌های خروجی، ساخت ورق‌های فلزی را بهبود بخشیده است. این ویژگی در ورژن Autodesk Inventor 2023 به نرم افزار اضافه شده است.

اکنون می‌توانید ساده‌سازی spline را با توانایی خروجی آن با تقریب خطی یا تقریب قوس، کنترل کنید.

برای دسترسی به این گزینه ها ابتدا باید یک الگوی مسطح Flat pattern از طرح ورق فلزی ایجاد کنید و روی گزینه Flat Pattern در مرورگر کلیک راست کنید. در منوی کلیک راست گزینه Copy As را انتخاب کرده و خروجی را به عنوان DXF انتخاب کنید. ذخیره را انتخاب کنید و کادر گفتگوی گزینه ها ظاهر می شود. به تب Geometry بروید و گزینه انتخاب بین دو خروجی را خواهید داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.